Miért VízönTő? Miért KözössÉg?
Rudolf Steiner szellemi kutatásaiból tudjuk, hogy Földünk fejlődésének következő korszaka a Vízöntő jegyében fog telni, melyben feladatunk egy újfajta kultúra kialakítása, a Természet és az Ember közötti összhangban; kis, helyi közösségekben való együttműködés. Az erre való irányultság a célunk, ezért választottuk törekvéseink nevének a "VízönTő"-t, melyben hangsúlyos a "Tő" szó, kiemelve szellemi forrásunk egységét és szándékunkat az ősi értékek újra megformálására.: "egy tőről fakadunk", "fényből jöttünk, fényben járunk, fénnyé leszünk". 
A nevelés központi elemén át közösségi kertünk adta lehetőségekkel élve önellátásra törekvő közösséggé szerveződünk a közös Ég alatt.
Feladatunknak érezzük az ősi értékek éltetését a jelenkor szellemében. Változó világunkban tettrekész gyermekeket szeretnénk a jövőnek nevelni. Fontos számunkra, hogy a felnövekvő generációnak a technikai ártalmaktól védett, nyugodt, szeretetteljes környezetet biztosítsunk.

Történetünk
Hosszas belső munka előzte meg közösségünk megalakítását, melyben legfőképpen ketten vettünk részt – anyukaként. Mindketten Waldorf iskolában nevelkedtünk és mindig is tudtuk, hogy a saját gyermekeinket is ebben a szellemiségben szeretnénk nevelni.
Miután gyermekeink születtek vágy ébredt bennünk, hogy egy önellátásra törekvő természetközeli közösséget létrehozzunk. Ehhez később megadatott, hogy egy újszentiváni földterületet használhassunk közösségi kertként. Ebben a kertben homokozót ástunk és alomszéket készítettünk, elkezdtük gyerekekkel együtt a veteményezést, és az állatok is kaptak egy elkerített területet. A helyet a gyerekek igényeire alakítottuk és velük együtt "belaktuk", majd 2022 Márton napján felállításra került közösségünk jurtája.
2000-ben a Waldorf iskola Újszentivánon kezdte el működését, ennek következtében számos waldorf szemléletű család költözött a környékre. Őket is megszólítottuk kezdeményezésünkkel és elkezdtünk társakat, családokat keresni leendő iskolánkhoz. A Szegedi Waldorf Társas Kör Egyesület támogatja kezdeményezésünket, sok segítséget kapunk tőlük; a szegedi Szabad Waldorf Általános Iskolával hoszzútávú együttműködést tervezünk. 
Tevékenységközpontú tanulás
Gyakorlatias oktatás, ahol a tanultaknak értelme és helye van a világban, egy téma megismerésére van idő és lehetőség több oldalról körbejárni, kézzelfoghatóan megtapasztalni.


Farm-alapú nevelés
Fontos számunkra a természettel és teremtményeivel való kapcsolódás, a velük való tiszteletteljes bánásmód megtanulása már gyermekkorban, az együttműködés kialakítása a kertben, gazdaságban.

